یر حاتمی وزارت دفاع را تحویل گرفت + تصاویر

امیر حاتمی

وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در وزارت دفاع، کار خود را آغاز کرد.

  پس از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امیر سرتیپ امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وی بلافاصله با حضور در وزارت دفاع با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دفاع مقدس کار خود را در این وزارتخانه آغاز کرد.

امیر حاتمی که در بدو ورود به وزارت دفاع مورد استقبال سردار دهقان قرار گرفته بود در نشستی کوتاه با ایشان پیرامون مسائل وزارت دفاع گفتگو کرد.

 

ادامه مطلب ...

نشست وزیر پیشنهادی دفاع با رئیس و نواب رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست وزیر پیشنهادی دفاع با رئیس و نواب رئیس مجلس شورای اسلامی
به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس گزارشی از برنامه‌هایدولت دوازدهم در راستای افزایش ارتقای توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح ارائه کرد.

همچنین، وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با رئیس، نواب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برنامه‌های دولت دوازدهم برای ارتقای صنعت دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح تشریح کرد.

امیر دریادار سیاری : به زودی؛ اعزام ناوهای ارتش به غرب اقیانوس اطلس


امیر دریادار سیاری : به زودی؛ اعزام ناوهای ارتش به غرب اقیانوس اطلس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زمانی که می خواستیم وارد اقیانوس اطلس بشویم کسی باور نمی‌کرد اما به آنجا سفر کردیم و در آینده نزدیک به غرب اقیانوس اطلس هم خواهیم رفت.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،  امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از کتب فرماندهان نداجا و نوشت افزار با نمادهای نداجا گفت: کشور ما از شمال و جنوب کشوری دریایی است و هر سه نوع دریای را ما در اقلیم خود داریم، بسته، نیمه بسته و باز که به آب‌های آزاد ارتباط دارد.

وی افزود: دریا برای هر کشوری حائز اهمیت است، دریا هم می‌تواند تهدید باشد و هم فرصت، اگر در کشوری که به دریا متصل است انسان‌هایی هوشمند و عالم و پر تلاش باشند، دریا فرصت است و اگر اینچنین نباشد تهدید خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: کشور ایران در دریا منافع بسیار زیادی دارد، منبع عظیم غذایی، منابع انرژی، ما استفاده زیادی از انرژی تجدید پذیر دریا می‌توانیم انجام دهیم مانند حرکات امواج و باد ها، بیش از ۹۰ درصد از صادرات و واردات ما از دریا است، می‌توانیم مشاغل زیادی در حوزه دریا و سواحل ایجاد کنیم، این‌ها منابع ما هستند که با توجه به همین موضوع می‌توانیم به اهمیت دریا پی ببریم.

دریادار سیاری تصریح کرد: اهمیت دریا مربوط به امروز نیست، شما می‌بینید در تاریخ که پرتغالی‌ها به سواحل جنوبی ما آمدند و ۱۵۰ سال ساکن شدند، بعد از آن انگلیسی‌ها آمدند، من به شما می‌گویم که عامل بدبختی مادر حوزه دریا همین‌ها بودند، در زمان حضور آنها، بندر جاسک و اطراف آن مهم ترین سواحل منطقه بودند ولی استکبار و حکومت‌های نا لایق قبل از انقلاب، ما را از سواحل و توجه به دریا دور کردند تا به ثروت و قدرت دریا دست پیدا نکنیم، پس عامل دوری ما از دریا درگذشته استکبار جهانی بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نظریه بازگشت به دریا که توسط نیروی دریایی ارتش دنبال می‌شود از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا استخراج شده است. ایشان که توجه بسیار زیادی به فرهنگ سازی دارند،فرمودند بروید و در دانشگاه‌ها صحبت کنید و جلسه بگذارید، انجام دادیم، فرمودند به نسل جوان توجه کنید، رفتیم و در مدارس نیروی دریایی ارتش را معرفی کردیم، فرمودند در کتاب‌های جغرافیا این مطالب را بیاورید تا نوجوانان و جوانان کشور به اهمیت دریا پی ببرند،که الحمدلله به تازگی مطالبی در این رابطه در جغرافیا آمده که قبلا نبوده است.

دریادار سیاری افزود: همکاری ما با حوزه هنری نیز در راستای همین تدابیر و برای فرهنگ سازی است، که دوبعد دارد، بعد اول معرفی ایثارگری‌های گذشته، تا نسل نوجوان و جوان بدانند که چه کسانی از خود گذشتند، چه کسانی جان خود را دادند تا این کشور بماند، این الگوها باید معرفی شوند تا دشمن الگوهای تقلبی خود را وارد ذهن جوانان ما نکند، اما بعد دوم این فرهنگ سازی، شناساندن  قهرمانانی هستند که الان حضور دارند، قهرمانانی که از خانواده می‌گذرند و به ماموریت‌های طولانی مانند اقیانوس اطلس میروند.

ویخاطر نشان کرد: هیچ مقام نظامی در دنیا فکر نمی‌کرد که بتوانیم به اقیانوس آرام برویم. آفریقا را دور بزنیم، به کانال سوئز برویم ولی ما توانستیم، روزی ما اعلام کردیم که به اطلس و بعد از آن به غرب اطلس خواهیم رفت، آمدند در شبکه cnn خط کشیدند از بندر عباس تا اطلس و گفتند به هیچ عنوان ایران توانایی ورود به اطلس و عبور از آن را ندارد ولی ما وارد اطلس شدیم و در آینده نزدیک به غرب اطلس هم خواهیم رفت و آن موقع است که ما روی نقشه خط بکشیم و به آنها بگوییم که ما توانستیم و هر چه می‌گوییم بدون شک انجام خواهیم داد و از هیچ قدرتی هراس نداریم.

داستان کوتاه

شبی ، برف فراوانی آمد و همه جا را سفید پوش کرد . دو پسر کوچک با هم شرط بستند  که از روی یک خط صاف، عبور کنند که به مدرسه می رسید.
یکی از آنان گفت : کار ساده ای است! بعد به زیر پای خود نگریست که با دقت گام بردارد. پس از پیمودن نیمی از مسافت ، سر خود را بلند کرد تا به ردپاهای خود نگاه کند.
متوجه شد که به صورت زیگزاگ قدم برداشته است.
دوستش را صدا زد و گفت:” سعی کن که این کار را بهتر از من انجام دهی!
پسرک فریاد زد: کار ساده ای است! بعد سر خود را بالا گرفت.
به در مدرسه چشم دوخت و به طرف هدف خود رفت. رد پای او کاملا صاف بود.

به هدف چشم بدوزید نه به مسیر...

       آنتونی رابینز

تصاویری از شهید مدافع حرم که در اسارت داعش بود

تصاویری از شهید مدافع حرم که در اسارت داعش بود

محسن حججی از رزمندگان مدافعان حرم که به اسارت داعش درآمده بود به شهادت رسید.


روز گذشته گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری مدعی شده بود که یک "ایرانی" را در یک منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت گرفته است.

خبر شهادت "محسن حججی"، رزمنده‌ای که به اسارت داعش در آمده بود تایید شد.

وی از نیروهای لشکر زرهی 8 نجف اشرف از شهرستان نجف آباد بود که برای دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام راهی سوریه شده و پس از اسارت به دست نیروهای تکفیری داعش به شهادت رسید.

داعش مدعی شده بود این رزمنده ایرانی را در منطقه جمونه نزدیک پایگاه  التنف در مرز عراق و سوریه به اسارت گرفته است.