چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟


ترامپ و سلمان

افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.

تصمیم آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس، رویکرد اشغالگری اسرائیل را تقویت می‌کند

باشگاه خبرنگاران -تصمیم آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس، رویکرد اشغالگری اسرائیل را تقویت می‌کند

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه با ابراز خرسندی از روابط دو کشور در تعامل مشترک نسبت به ماهیت تحولات منطقه گفت: برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در چند سال گذشته در پی جداسازی ایران و ترکیه بودند که به لطف الهی و در سایه اراده رهبران دو کشور نقشه شوم آنها به شکست انجامید.

وی با تبریک نابودی داعش به دولت و ملت ترکیه اظهار کرد: نابودی داعش یکی از مصادیق همکاری های منطقه ای و نتیجه تعامل کشورهای ایران، ترکیه و روسیه بوده که این رویداد مهم برآشفتگی صهیونیست ها و و دولت آمریکا را در پی داشته است.

ملانصرالدین

شخصی به ملانصرالدین بیست دینار پول داد که نزد قاضی شهادت بدهد که صد خروار گندم از دیگری می خواهد. چون در محضر قاضی حاضر شدند و آن شخص ادعای خود را بیان نمود، نوبت شهادت ملا رسید چون
او عادت به دروغگویی نداشت، گفت: شهادت می دهم که این شخص صد خروار جو از طرف می خواهد.
قاضی گفت: او ادعای گندم می کند تو شهادت جو میدهی؟
گفت: با من قرار گذاشته شهادت بدهم شهادت گندم یا جو طی نکرده است.

حدیث_روز

بهترین هدیه

رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله: إنّ أفضَلَ الهَدِیَّةِ أو أفضَلَ العَطِیَّةِ، الکَلِمَةُ مِن کلامِ الحِکمَةِ یَسمَعُها العَبدُ ثُمّ یَتَعَلَّمُها، ثُمّ یُعَلِّمُها···

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: بهترین هدیه یا بهترین عطا، سخن حکیمانه‌اى است که آدمى آن را بشنود و ابتدا خود آن را یاد بگیرد و سپس [به دیگران] یاد دهد···

کنز العمّال: 28891

دلیل استعفای سعد الحریری فاش شد

یک منبع نزدیک به نخست وزیر لبنان اعلام کرد، پس از آن‌که الحریری در عربستان با تهدیدهای سعودی‌ها علیه دولت و شهروندان لبنان مواجه شد، مجبور شد برای راضی ساختن ریاض، استعفای خود را اعلام کند.

Image result for ‫حریری‬‎

  یک منبع نزدیک به «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان جزئیات تهدیدهای عربستان سعودی علیه وی را، که مجبور به استعفای غیرمنتظره‌اش از ریاض در حدود یک ماه قبل شد، فاش کرد.

این منبع به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، بعد از گذشت یک‌سال از ریاست الحریری بر دولتی، که وزرای حزب‌الله نیز در آن حضور دارند، سعودی‌ها مشاهده کردند که نفوذ حزب‌الله در حال افزایش است و همین امر باعث خشم آن‌ها شد و بدین ترتیب آن‌ها تهدید به کاهش کمک‌های مالی به دولت لبنان کردند.
  ادامه مطلب ...