مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند...

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند/مدیران ضعیف به دنبال ایجاد اختلاف و مدیریت در این فضا هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند، چراکه شما را ذلت خواهند انداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امشب در جشنواره شهید رجایی با برشمردن ویژگی‌های اخلاقی مدیران بر اساس آموزه‌‌های قرآنی اظهار داشت: قرآن کریم ویژگی‌های خاصی برای مدیران در حالت خاص و عموم مردم  ذکر کرده است.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قرآنی مدیران را حلم و خویشتنداری آنها ذکر کرد و افزود: مدیرانی که در مجموعه تحت مدیریت خود با حلم و بردباری با مردم رفتار کنند در مدیریت خود موفق خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اطاعت و شکرگذاری یکی دیگر از ویژگی‌های مدیران موفق  است چرا که اطاعت محض از دستورات الهی باید سرلوحه کارهای مدیران باشد.

امام جمعه تبریز به مدیران توصیه کرد، به مقام‌ها و ریاست‌های دنیایی دل بسته نشوند و مادیات انسان را مغرور نکند چرا که هر چقدر  مدیران  با ارباب رجوع خود با تواضع رفتار کند خداوند او را بزرگ می‌کند.

آل‌هاشم توکل به خدا و مشورت کردن در کارها را یکی دیگر از ویژگی‌های قرآنی مدیران ذکر کرد و افزود: پس از مشورت کردن با نخبگان و خبرگان به خدا توکل کنید.

وی به مدیران توصیه کرد خودباوری و اعتماد به نفس را در خودتان تقویت کنید و خدای نکرده به گونه‌ای نباشد که افراد به بهانه نداشتن اعتماد به نفس و عدم خودباوری به داشته‌های خود اعتماد نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و این به برکت خودباوری و اعتماد ملی است.

آل‌هاشم پرهیز از اختلافات را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: مدیر توانمند باید اختلافات را در ادارات از بین ببرند ولی برخی مدیران ضعیف به دنبال ایجاد اختلاف و مدیریت در این فضا هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه همت بلند با انگیزه خدمت باید در مدیران نظام اسلامی باشد ابراز داشت: مدیران افراد متملق و چاپلوس را از دور خود دور کنند، چراکه شما را ذلت خواهند انداخت