جنگنده‌ها دست برتر نهاجا+ تصاویر


هفتمین رزمایش فداییان حریم ولایت در حالی   (سه‌شنبه 9 آبان) با  رمز یا ابوالفضل‌العباس (ع) در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد،که عقاب‌های تیز پرواز نهاجا در این رزمایش ایفای نقش کردند.

جنگنده ها دست برتر نهاجا


  

اف 14

جنگنده اف-14 تامکت هواپیمایی دو موتوره، بال متغیر و دو سرنشینه است که به منظور حمله، رهگیری و نابودی جنگنده‌های دشمن به صورت 24 ساعته و در هر وضعیت جوی و اقلیمی طراحی و قادر به انجام عملیات از روی ناو هواپیمابر است.

جنگنده ها دست برتر نهاجا
سوخو 24

هواپیمای سوخو 24 توانایی از کار انداختن تمامی رادارها و موشک‌های دشمن را دارد و می‌تواند به عنوان هواپیمای پیشرو، سامانه جنگ الکترونیک را به کار گیرد و هواپیماهای دیگر به دنبال آن برای بمباران اهداف دشمن وارد عمل شوند.

جنگنده ها دست برتر نهاجا

این هواپیما قابلیت پرواز اتوماتیک در ارتفاع پست و مصون ماندن آنها از دید رادارها را دارد. پس از پایان جنگ تحمیلی، با درایت شهید منصور ستاری و سایر کارشناسان نهاجا، هواپیمای بمب افکن تاکتیکی سوخو-24 (ملقب به فنسر یا شمشیرباز) به عنوان یک هواپیمای جنگی با مأموریت تخصصی ضربتی و بمباران خریداری شد.

 میگ 29

در این بین میگ 29 به دستِ برتری برای نیرو هوایی ارتش تیدیل شده است. این جنگنده با ویژگی منحصر به  فرد خود در نبردهای نزدیک، با توجه به مانورپذیری بسیار بالا، سامانه هدفگیری روی کلاه پرواز، موشک کوتاه برد آر-60 با قابلیت درگیری و هدف از تمام زوایا و موشک بسیار چابک و پیشرفته آر-73  در این جنگنده تعبیه شده است.

جنگنده ها دست برتر نهاجا

F-4

شکل ظاهری F_4 ویژگی‌های خاصی دارد؛ این جنگنده دارای دم افقی فرو افتاده و شتاب بالایی است. در این جنگنده از یک مسلسل ۶۰ میلیمتری با ۶۴۰ گلوله استفاده می‌شود و قادر به حمل  4 موشک  اسپایر است.

جنگنده ها دست برتر نهاجا

 F-5

F-5 یک جت جنگنده دو موتوره کوچک با سطح بال کم و بهینه سازی شده جهت تعمیر و نگهداری آسان است این عقاب تیز پرواز قادر به حمل بمبهای 350 یا 500 ،750 و 1000 پوندی و یا بمب‌های ام-کا-36(m-k-36)است و قادر به حمل بمب‌های ناپالم و راکت‌های 75/2 میلیمتری نیز است. اف-5 برای ماموریت رهگیری دارای دو موشک آ.ای.ام.9 (AIM-9) و دو توپ 20میلیمتری از نوع ام-29 (M-29)با  280 تیر برای هرکدام است.

جنگنده ها دست برتر نهاجا

F-7


در حقیقت جنگنده  "F-7" یک هواپیمای مهندسی معکوس شده از جنگنده های کلاس  "میگ"  است.  سایت میلیتاری فکتوری (Military Factory) درباره این جنگنده عنوان داشت: "F-7" نسخه کپی شده جنگنده "میگ 21" بوده و دارای قابلیت های ویژه ای است.

 

 جنگنده ها دست برتر نهاجا


جنگنده  "F-7"  ساخت جمهوری خلق چین دست کم 2450 فروند ساخته شده  است. جنگنده مذکور با طول قریب به 15 متر، عرض بیش از 8 متر، ظرفیت یک خدمه را دارد. 
 این جنگنده با  وزن 9 هزار و 100 کیلوگرم  می تواند انواع سلاح ها را حمل کند. این جنگنده دارای موتور توربوجت "لیانگ دبلیو پی" است.

غرش صاعقه ایرانی در آسمان  

جنگنده بمب افکن  صاعقه ساخت ایران با پرواز موفق در زمایش ضربت  ذوالفقار در سال 85 رسما به ناوگان هوایی ارتش ملحق شد؛ این  جنگنده دارای دو سکان  عمودی و شعاع عملیاتی 300 مایل است.

جنگنده ها دست برتر نهاجا

برد ترابری این  جنگنده 1490 مایل (2هزار و 759 کیلومتر) است و می‌تواند انواع  "موشک‌های سطح به سطح هواپایه" و "بمب های هوشمند" را حمل و  شلیک کند. از جمله موشک ، بمب و راکت هایی که این جنگنده می تواند حمل و عملیاتی کند؛ می توان به "سایدوایندر"، "ای جی ام – 65 ماوریک"، "مارک 80"، "سی بی یو"، "سی- آر-وی- 7 (CRV7) " و ... اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.